خرید لایت و نور عکاسی و فیلم برداری

0

موقعیت های مختلف عکاسی به خرید لایت و نور عکاسی و فیلم برداری که از جمله لوازم جانبی دوربین و تجهیزات نورپردازی عکاسی می باشد، نیاز دارند. نور می تواند تفاوت بین یک عکس حرفه ای و یک عکس ضعیف باشد. چه برای یک دوربین کارکرده و چه برای آخرین خرید دوربین حرفه ای به تجهیزات لایت و نور نیاز دارید. تسلط بر نحوه استفاده از نور به نفع خود و به دست آوردن بهترین نتیجه ممکن از راه اندازی، کار شما را از کارهای هم عصرتان جدا می کند و شما را در مسیر دستیابی به تصاویری با ظاهر حرفه ای قرار می دهد.

قابل حمل بودن و سهولت مونتاژ یا جداسازی نیز از عوامل کلیدی در مورد تجهیزات لایت و نور عکاسی هستند. دنده های کوچک، سبک و با باتری، آزادی و تحرک زیادی را امکان پذیر می کند.

فناوری‌های جدید LED و واحدهای اسپیدلایت با ماشه ‌های رادیویی داخلی یکی از مهم ‌ترین پیشرفت ‌ها برای خرید تجهیزات نورپردازی عکاسی و فیلم برداری هستند. این باعث می شود که تجهیزات نورپردازی برای همه عکاسان، به ویژه مبتدیان، مقرون به صرفه و در دسترس باشد.

چرا به لایت و نور در عکاسی و فیلم برداری نیاز داریم؟

چرا به لایت و نور در عکاسی و فیلم برداری نیاز داریم؟

روشنایی مداوم و نور فلاش به تنظیمات دوربین و کنترل نور متفاوت نیاز دارد. ترکیب این دو منبع نور به دانشی در مورد دمای رنگ، مدت زمان فلاش، سرعت همگام سازی، کشیدن یا تجمیع حرکت و بسیاری از ملاحظات دیگر نیاز دارد که باعث می شود در حین آزمایش یاد بگیرید.

امکانات بی پایان هستند. ممکن است به نظر برسد که این تنظیمات فقط یک لایت، یک چراغ سرعت و چند لوازم جانبی است، اما شما فقط با این کار نتایج شگفت‌ انگیزی ایجاد می‌کنید و عکاسی خود را به جلو می‌برید. این انتخاب ها به شما این امکان را می دهد که یک زرادخانه سبک کوچک داشته باشید. شما می توانید آن ها را به طرق مختلف ترکیب و اصلاح کنید و برای رسیدن به نور عالی خلاق باشید.

اهمیت لایت و نور در عکاسی و فیلم برداری چیست؟

نور یک عامل کلیدی در ایجاد یک تصویر موفق است. نور نه تنها روشنایی و تاریکی، بلکه تن، حال و هوا و جو را نیز تعیین می کند. بنابراین، لازم است نور را به درستی کنترل و دستکاری کنید تا بهترین بافت، شادابی رنگ و درخشندگی را روی سوژه های خود داشته باشید. با توزیع دقیق سایه ها و هایلایت ها، می توانید عکس هایی با ظاهر حرفه ای ایجاد کنید.

منبعی که نور شما از آن می‌آید تأثیر زیادی بر نحوه تابش نور بر روی سوژه شما دارد. نوری که از پشت دوربین سرچشمه می‌گیرد و مستقیماً به سمت جلو می‌رود، نور بسیار مسطحی می‌دهد. همچنین باعث ریزش سایه ها در پس زمینه تصویر می شود. نورپردازی جانبی نور بسیار جالب‌تری تولید می‌کند، زیرا شکل سوژه را بسیار بیشتر نشان می‌دهد و آن را در سایه جزئی قرار می‌دهد و ظاهر دراماتیک‌تری به آن می‌دهد. نورپردازی رامبراند یک نمونه رایج موثر از این نوع نورپردازی است. نوری که از پشت سوژه شما تامین می شود جلوه ای جایگزین می دهد. این بار بیشتر نور به سمت سوژه برخورد می کند و آن را روشن تر می کند که عکس متمایزتر و دراماتیک تری ایجاد می کند.

با استفاده از لایت و نور عکاسی و فیلم برداری، عکاسی یاد بگیرید

با استفاده از لایت و نور عکاسی و فیلم برداری، عکاسی یاد بگیرید

بر اصول عکاسی مسلط شوید و یک عکاس حرفه ای شوید.

شکل دادن به نور

افزودن یک دیفیوزر به منبع نور شما می تواند تابش خیره کننده و سایه های خشن را کاهش دهد و همچنین لکه های سوژه را کاهش دهد. به نور مصنوعی شما نتیجه نرم تر و طبیعی تر می دهد. شما می توانید نور را به روش های مختلفی پخش کنید. استفاده از سافت باکس ها، چترها و مواد ضد حرارت خالص برای رسیدن به این نتیجه بسیار خوب عمل می کند.

دستکاری نور

نور را می توان طوری دستکاری کرد که بر روی یک ناحیه خاص مورد علاقه سوژه شما بیفتد. این را می توان با استفاده از دیفیوزرها و بازتابنده های عکاسی به دست آورد. بازتابنده ‌های تاشو نور خورشید را شکل می‌دهند یا نور فلاش را با ناحیه‌ ای که ترجیح می‌دهید، برجسته کنید، منعکس می‌کنند. نورافکن ها همچنین می توانند با شکل دهنده های نور پوشانده شوند که به شما امکان می دهد کنترل بیشتری بر جهت تابش نور و پهنای نور در آن داشته باشید.

هنگامی که با تنظیمات نورپردازی خود به بهترین نتیجه ممکن دست یافتید، می توانید از طریق Adobe Lightroom نیز جلوه های بیشتری ایجاد کنید. این نرم افزار قابلیت بهبود و بهبود عکس های دیجیتال شما را دارد و گزینه هایی برای تغییر تعادل رنگ و دما، بهبود تن ها، وضوح، کاهش نویز، برش و حتی تبدیل به سیاه و سفید در اختیار شما قرار می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.